YOU DRIVE ME CRAZY

Perempuan di Jakarta kebanyakannya cantik. Persis pelakon sinetron. Aku pun hairan apakah rahsia mereka-mereka ini . Adakah kerana mereka memakan tempe tiap-tiap hari? Itu tak dapat ku pastikan. Tidak hairanlah produk Mustika Ratu lahir di bumi Indonesia dan mungkin mereka yang cantik-cantik ini mengamalkan Mustika Ratu sejak dari kecil. Namun begitu kecantikan ini telah menyeksa pandangan lelaki-lelaki seperti aku ini. Setiap hari dihidangkan dengan wajah-wajah umpama Nia Ramadhani, Julia Perez, Luna Maya dan ramai lagi membuatkan aku menjadi tidak senang duduk. 

Nak tak nak terpaksalah aku menundukkan pandangan. Tapi apakan daya di dalam kelas aku sendiri ramai mereka-mereka yang cantik ini. Selama mana pun aku menundukkan pandangan, aku terpaksa jua berhadapan dengan mereka ini. Tidak cukup dengan itu, aku diseksa lagi dengan pakaian-pakaian mereka ini yang kadangkalanya memakai short skirt dan tshirt ketat. Oh apalah nasib. 2 tahun belajar di Intec tidak ada pemandangan seperti ini dan di sini aku seakan menerima kejutan budaya. 

Nasib baiklah mereka-mereka ini cantik dan beragama Kristian kebanyakannya, jadi itu bukanlah menjadi masalah bagi mereka. Memang bukan masalah kepada mereka tapi ianya memberikan beban kepada diri ini yang lemah imannya. Aku nasihatkan kat Muslimah-muslimah tutuplah apa yang harus ditutup. Kami ini lelaki nampak sahaja baik di luar tetapi apabila melihat perempuan seksi sikit pelbagai imaginasi muncul di fikiran. Aku bukanlah pervert tetapi aku adalah lelaki dan aku bagitahu dari sudut pandangan lelaki. 

Jadi sebelum anda di imaginasikan di dalam fikiran lelaki-lelaki lemah iman seperti kami ini, tutuplah apa yang harus ditutup. Tak payah pakai ketat-ketat sangat. Please. Kasihanilah kami-kami ini lelaki yang imannya tak seberapa. Nak seksi sangat kahwin cepat dan seksi lah kat suami korang. Itu lebih baik daripada membiarkan keseksian anda dilihat oleh lelaki-lelaki nakal seperti aku ini. Sekian terima kasih.

p/s - Save the best for the last.

3 comments:

zo90 said...

salam...

ni first time dengar kot orang lelaki nak ngaku yang dia memang berimaginasi yang pelik2 bila tengok perempuan. ustazah yg cakap mcm tu kat sy n kawan2 dulu.

jadi, sebab tulah, menjaga aurat itu penting. bukan sekadar sebab "tuntutan agama" tapi sebab MALU kepada kaum lelaki.

nice post, zaki. keep it up.

p/s: selalu jaga iman :)

Zaki Marsoha said...

memang betul pun.lelaki memang mcm tu.haha.

thanks en zulaikha :)

al-Amin said...

baguihh2 jang.....sojuk hati parent ko bilo baco nihhh.....