NEGARAKU

Semalam aku ke kedutaan besar Malaysia di Jakarta. Ada program sikit. Dah abes program macam biasa ada ucapan dari VIP. Aku pun lupa siapa VIP tersebut. Memandangkan program ini anjuran kelab UMNO Jakarta, VIP tersebut mengambil peluang untuk mengulas kemenangan BN di pilihanraya Sarawak. What the heck umur aku belum cukup umur lagi untuk mengundi. Tak payah nak cerita politik dalam ucapan perasmian. Cukuplah dengan cerita politik yang penuh kat suratkhabar Utusan.

VIP tersebut macam biasa mengeluarkan ayat cliche yang selalu disebut Perdana Menteri kesayangan kita yang berbunyi 'kemenangan ini membuktikan rakyat masih menerima baik kerajaan BN'. Dengan keadaan dewan masa tu yang panas sampai ke tulang, ucapan VIP tersebut menambahkan kepanasan aku. Macam lah aku tak taw realiti kat Malaysia sekarang. PM tengah pening kepala nak fikir tarikh pilihanraya bila tengok keputusan kemenangan yang malu-malu kucing. Rakyat sekarang semua sudah bijak . Kan bagus kalau buat saja kerja. Tak payah fitnah bagai. Buat kerja dan biar rakyat yang menilai hasilnya.

p/s - Aku nak buat parti baru lah kat Malaysia. Ada sapa-sapa nak join?

5 comments:

Mantoll said...

ap manifesto parti baru ko?

Zaki Marsoha said...

hidup sihat tanpa sailang :)

Anonymous said...

politik politik

Emma Watson said...

bukan ke ko sokong kerajaan?

Zaki Marsoha said...

atas pagar :)