V UNTUK VALENTINE


Esok 14 Februari. Sebut je tarikh ni ianya amat sinonim dengan Valentine's Day. Maka akan sibuklah televisyen-televisyen menayangkan cerita atau filem-filem yang bertemakan Valentine's Day. Filem-filem yang dirasakan sesuai antaranya adalah Titanic, Kuch Kuch Hota Hei dan Brokeback Mountain Romeo and Juliet. Di Malaysia diharamkan menyambut Valentine's Day. Tapi menyambut tahun baru tidak haram. Tidak mengapa untuk menyambut tahun baru kerana ianya tidak bertemakan cinta. Hanya ada bunga api dan konsert-konsert. Orang yang sambut tahun baru pun akan menunggu sampai pukul 12 malam sahaja. Selepas itu akan automatik mereka pulang ke rumah. 

Rakyat Malaysia akur yang Valentine's Day haram disambut. Mereka tidak membantah. Sebagai mengubati kekecewaan sesetengah daripada mereka yang kecewa ini akan pergi lepak di kelab-kelab malam sekitar Bukit Bintang bersama pasangan masing-masing. Jakim tak cakap haram. Mereka tidak menyambut Valentine's Day. Mereka hanya berseronok di kelab malam. Bila dah puas berseronok maka mereka-mereka ini akan pulang ke rumah masing-masing kerana harus kerja pada keesokan harinya. Ah sejak bila pulak aku pandai bersarkastik ni.

p/s - Camne nak hantar lagu Tomok kat phone kau ni? Aku tak fahamlah apa masalah dengan bluetooth phone aku ni. Tak boleh send.

3 comments:

NHAF said...

Aku harap mak kau tak benarkan kau pegi bukit kutu


And it's saRkastik nway. not sakastik XP

Zaki Marsoha said...

ala typo pon kecoh la mokk.

p/s - kau bukan mak aku pun :P

Mantoll said...

ak pn harap bende yg same mcm gemok