KOREA CELUP

Zaman sekarang ni, ramai perempuan yang gilakan pelbagai bentuk hiburan yang berasal dari Korea Selatan. Gilakan dalam konteks ayat ini adalah tahap obses. Sehinggakan setiap tweet dan status di Facebook berkaitan dengan artis-artis Korea yang jambu mengalahkan Hazami. Lepas tu segala update artis-artis ini diketahui dengan pantas, sepantas Bugatti Veyron di jalan raya.

Masing-masing terpana dengan kecomelan artis-artis lelaki Korea ini dan jika tubuh badan mereka ini gagah perkasa umpama merong Merong Mahawangsa, lagilah bertambah kegedikan golongan-golongan mereka yang obses ini. Ini sangatlah sexist. Kalau lelaki menyukai artis-artis wanita dan memuji bentuk badan artis tersebut, akan diterima pelbagai label seperti pervert, gila seks dan lain-lain lagi.

Tetapi bila perempuan memuji artis-artis lelaki dengan bentuk badan yang gagah amatlah tidak mengapa. Oh tersangatlah adilnya disitu. Aku yang sekadar memerhati melalui alam maya hanya mampu tersenyum melihat mereka-mereka ini. Yelah, seobses-obses wanita terhadap mamat Korea, akhirnya berkahwin dengan lelaki Melayu juga akhirnya. #pepatahbaru

Mungkin kalau sudah jodoh mereka dengan orang Korea, apa boleh buat. Namun mungkin dengan mamat Korea yang persis komunis-komunis dan bukannya jambu dan comel seperti yang diharapkan. Disaat itu menangis air mata darah pun tiada gunanya. Tabik spring kepada mereka yang tidak jatuh didalam perangkap kekoreaan.

p/s - Berlebih-lebihan dalam sesuatu perkara amatlah menjengkelkan. Serius.

1 comment:

buttERscotCH said...

agree with ya post script