AKU DAN KENANGAN

Aku dulu pemain bola sepak yang profesional. Aku lahir dari Akademi Bola Sepak Barcelona. Training bersama-sama Fabregas, Pique dan ramai lagi. 

Namun begitu, keadaan bola sepak di Malaysia yang tak menjanjikan peluang untuk menjadi kaya, aku memilih untuk berhenti dan menumpukan pada pelajaran sahaja. 

Akibatnya, aku kini sudah tidak power bermain bola sepak. Sering dibuli oleh anak-anak jiran yang umurnya berkisar 7-8 tahun. Aku pasrah. Yang tinggal kini hanyalah kenangan.





Setiap hari hanya gambar-gambar kenangan ini yang menjadi pengubat kepada zaman kegemilangan aku. Rakan-rakan seperjuangan semasa di akademi Barcelona dahulu semuanya sudah menjadi pemain profesional sekarang. Namun sebagai sahabat, aku gembira melihat pencapaian mereka.

Oleh kerana sekarang aku dah tak power main bola, aku berazam untuk belajar bersungguh-sungguh supaya nanti aku boleh memohon sijil kejurulatihan bola sepak dan menjadi jurulatih pasukan Harimau Malaya dan seterusnya membawa Malaysia ke Piala Dunia mengalahkan Sepanyol, German dan Brazil. Malaysia pasti bisa.


p/s - Agak gedik disitu bila blog penuh dengan gambar. Comel gittew.

3 comments:

zulaikha said...

p/s : zaki tayang muka.

x bleh blah yang rambut mushy2 tu. haha.

eh, mungkin x dapat dtg kot bandung games. ada exam. huhu. insyaALLAH, ad rezeki, next year.

(:

Zaki Marsoha said...

haha tu zaman old skul dulu2.owh xdpt dtg ke? rugilaa mcm tu.skip je exam tu.haha

NHAF said...

boghek boghek..