WAJAH KITA

Malaysia merupakan tempat dimana filem-filem yang tak berkualiti dan sampah diangkat menjadi filem yang banyak mendapat kutipan di pawagam. Ombak Rindu adalah frasa yang paling geli pernah aku dengar bagi sebuah filem. Ramai mengatakan filem ini bagus dan lain daripada yang lain. Namun setelah aku tonton, ternyata ianya hanyalah sampah semata-mata.

Tidak hairanlah remaja-remaja Melayu sekarang ramai yang layan cinta sana-sini akibat daripada lambakan filem-filem sampah dan tipikal dari Malaysia. Sebagai seorang rakyat Malaysia yang tiada ilmu tentang filem, aku masih merasakan filem-filem di Malaysia tiada yang benar-benar berkualiti. Tiada filem yang membuatkan aku ingin tonton banyak kali.

Apakah nilai pengajaran dan moral yang dapat diperoleh dari filem-filem di Malaysia ? Tiada. Seperti tiadanya nilai-nilai pengajaran dalam drama-drama korea kegilaan anak muda sekarang. Aku berharap ahli-ahli politik memberikan perhatian kepada aspek perfileman di negara ini. Oh aku silap. Tiada apa yang boleh diharap dari ahli politik.

Justeru aku cuma berharap agar ada pengarah-pengarah yang berfikiran jauh yang membikin filem-filem hebat di Malaysia. Bukan filem-filem dan drama-drama tipikal yang boleh dijangka kesudahannya. Dan bukan juga filem-filem sampah yang hanya memenuhkan poket-poket pengarah yang hanya memikirkan keuntungan. Kami rakyat Malaysia menginginkan filem yang berkualiti.

p/s - Ombak Rindu kepala bana dia !

4 comments:

Shafiq said...

kakaka ! sebab tu la aku tak tengok pon. aku tengok Ghost Protocol. Power!

Anonymous said...

Cuba tengok Ketika Cinta Bertasbih, Dalam Mihrab Cinta, full of messages.

Anonymous said...

Setuju.Ombak Rindu is an epic fail! Nasib baik Aaron handsome takla rasa rugi sangat.LOL

Mantoll said...

daebakkk