SALJU DI DANAU RINDU

Jakarta sekarang sedang mengalami winter. Salji turun tanpa mengira waktu. Keadaan sejuk sebegini membuatkan sesiapa sahaja di Jakarta lebih sedap untuk berhibernasi di atas katil diselubungi selimut tebal tanpa melakukan apa-apa. Hanya berbaring dan tidur sepuas-puasnya. Keadaan yang jarang dapat dinikmati ketika Jakarta di musim panas.

Keadaan bersalji di Jakarta yang tidak dapat dinikmati di Malaysia membuatkan aku telah mengupload beberapa gambar keadaan Jakarta yang bersalji khas untuk keluarga dan teman-teman di laman sesawang Facebook. Yelah, keluarga dan rakan taulan yang tidak berpeluang untuk melihat salji mungkin akan terubat sedikit kekecewaan mereka bila aku memuat naik gambar-gambar salji di Jakarta ni.

Tidak lupa juga, aku telah membuat orang salji khas untuk diambil gambar dan kemudiannya di upload di Facebook. Mana mungkin orang-orang di Malaysia dapat membuat orang salji. Orang-orang di sawah padi mungkin lebih logik. Aku berharap keluarga dan rakan-rakan aku di negara yang tidak bersalji gembira melihat gambar-gambar salji yang telah aku upload. Salam sayang dari Jakarta.

p/s - Malas level 99.

No comments: