SUARA EMAS

Aku dilahirkan dengan suara yang sedap. Buktinya, zaman tadika dulu dengan tenang aku dipilih jadi ketua boria masa persembahan akhir tahun oleh cikgu Mahanum. Dan dengan tenang juga, aku duduk tengah dan menyanyi menggunakan microphone. Masuk sekolah rendah, aku pernah join nasyid juga sebagai penyanyi utama. Punyalah sedap sampai aku hampir dilantik menjadi ketua murid menggantikan ketua murid yang ada.

Tapi bila masuk sekolah menengah, aku mengambil keputusan untuk tidak meneruskan bakat yang aku ada. Maklumlah, bila dah masuk sekolah menengah, dah baligh. Suara pon dah garau dan macho macam Vin Diesel. Tak kan lah suara sebegitu nak digunakan untuk menyanyi lagu Pesanan Buat Kekasih. Ibarat Ramli Sarip menyanyikan lagu Cinta Muka Buku. Tak berapa kena orang cakap.




Tapi orang ramai salah sangka. Suara yang garau tak bermaksud aku tak boleh tarik suara macam video kat atas ni. Setakat suara macam tu, sambil baring pun takdehal. Kalau ikut trend sekarang, nak jugak aku upload video cover lagu She's Gone kat atas ni kat YouTube. Tapi memandangkan aku malas kacau periuk nasi Jamal Abdillah, aku tenang meneruskan pengajian dan fokus kepada pelajaran.

p/s - Keep calm and eat bakso.

No comments: