NEELOFA

Pagi itu selesai sarapan pagi, aku dan Neelofa bersiap-siap untuk ke majlis perkahwinan kawan aku semasa sekolah rendah dulu. Pagi Ahad yang cukup romantis itu aku luangkan masa sepenuhnya dengan dia kerana kerjaya kami yang berbeza membuatkan kami susah untuk bergurau senda. Aku sebagai seorang doktor, dia sebagai pelakon. Masing-masing sibuk dengan urusan harian.

Dalam kereta menuju rumah teman ku itu, Neelofa memulakan perbualan.

" Honey, I tak faham lah kenapa ramai sangat yang jelous tengok kita ni mesra. Apa salah kita ek ? " ujar Lofa dengan suara manja beliau.

Aku tersenyum sinis. Sambil menukar siaran radio dari Hitz.Fm kepada Sinar.Fm, aku membalas pertanyaan beliau itu.

" U ni pon. Benda obvious macam tu pon nak tanya kat I. U cantik, I handsome, so ramai la yang jealous dengan kita. Orang cakap macam Brad Pitt dan Angelina Jolie. Hehehe. " balas aku sambil tertawa kecil.

" Hmmm ye tak ye jugak kan. Kenapa lah I bebal sangat tak terfikir tu. Hihihi sukenye I dengar. Suka suka sukaa. Hmmmm honey, janji eh jangan tinggalkan I ? tanya Lofa sambil membuat mimik muka itik.

'' Ok I janji. I takkan tinggalkan U. I janji U akan jadi bini pertama I. Bukan kedua atau ketiga "

'' Eeee U ni jahat taw ! Bencilah macam ni ! " balas Lofa sambil mencubit lengan kiriku.

Cubitan Neelofa itu tepat pada bekas luka akibat gigitan kucing peliharaanku dan itu membuatkan aku mengerang kesakitan. Aku menekan tangan kiriku dengan tangan kanan dan akibatnya steering kereta terbiar tanpa pengawalan. Kereta yang ku pandu terbabas dan sedar tak sedar, aku terjaga dari mimpi. Disebelah ku bertaburan surat khabar dengan wajah Neelofa sebagai penghias muka depannya.

p/s - Kahkahkah.

2 comments:

PeNsiL.wArNa.KiTa said...

catatan yg menghilangkn ngantok maksu di ptg isnin yg damai.. :)

Anonymous said...

Hahahahhaa berangan!