JAMAL

Pagi itu, Jamal asyik termenung bersendirian di sekolah. Pelawaan kawan sebaya untuk hisap rokok kat toilet tidak dihiraukan beliau. Senyuman Anna, gadis pujaan beliau sewaktu beratur membeli kerepek ubi pedas di koperasi pagi tadi juga tak dapat mententeramkan hati Jamal. Fikirannya runsing sejak peristiwa malam tadi.

Malam tadi, sebelum masuk tidur, Jamal  sibuk melayan chat awek-awek di Facebook. Jamal sememangnya dikenali sebagai seorang yang kacak dan mempunyai ramai peminat. Di biliknya sahaja terdapat 7 buah teddy bear pemberian gadis-gadis pemuja rahsia Jamal. Leha, tiga hari lepas histeria selepas melihat Jamal senyum kepada beliau. Begitu hebat penangan Jamal.

Setelah mengapprove friend request dari 2-3 orang gadis yang dirasakan cun oleh Jamal, Jamal mengambil keputusan untuk tidur. Jam menunjukkan pukul 1 pagi. Jamal bersiap-siap untuk tidur. Setelah membasuh muka, dan gosok gigi, Jamal terjun keatas katil kesayangan beliau. tapi tak sampai 10 minit Jamal terlelap, beliau mendengar emaknya menjerit memanggil namanya di tingkat bawah rumahnya.

Jamal bergegas keluar dari bilik, tapi belum sempat beliau turun, terdengar pula suara emaknya dari dalam bilik di sebelah bilik Jamal. Emaknya memberitahu, " Jangan turun, mak dengar jugak suara kat bawah tu "

Persoalannya sekarang, yang mana satu mak Jamal yang betul ? Kat bawah atau di dalam bilik tu ? 

1 comment:

Shafiq said...

Ni cerita hantu ke apa ni woi? Haha. Jawapan dia, dua-dua pon bukan pasal dia tengah mimpi. Hahahaha!