LION KING

Dulu masa kecik kat rumah aku ada video tape cerita Lion King. Pengaruh Lion King masa zaman budak-budak dulu boleh dikatakan agak kuat.

Mana taknya, bila subjek Pendidikan Seni tajuk flora dan fauna, aku akan lukis gambar singa berlatarbelakang kan gunung, sawah dan scene matahari tengah terbit. Kat mana logiknya singa duduk kat sawah pun aku tak taw lah masa tu.

Cerita Lion King tu sedap sebab ada banyak binatang dalam cerita tu. Yelah, nama pun budak-budak. Takkkan nak teruja pasal projek mega era Mahathir pulak.

Dan yang paling menarik sebab scene dalam Lion King berlaku kat Afrika. Afrika bagi aku negara yang amat eksotik dengan scene savanna dan binatang-binatangnya. Tak hairan dah besar ni aku suka tengok National Geographic.




Aku ingat bila aku dah kaya nanti, aku nak pergi Afrika sambil main biola macam video kat atas. Tu pun kalau kaya lah. Lepas ni boleh lah aku berangan ada dalam scene National Geographic sambil tengok seladang kena kejar dengan singa. Dan harap-harap, aku boleh jumpa Simba dan menolong beliau mentadbir dunia haiwan.

p/s - Sampai sekarang aku benci watak singa jahat bulu hitam tu. Sape nama mamat tu ?

No comments: