SUGAR DADDY

Nadia adalah seorang wanita yang periang dan ceria. Beliau mempunyai ramai kawan dan mereka sering keluar bersama-sama. Namun semenjak dua menjak ini, Julia mula menjauhkan diri daripada kawan-kawannya apabila bertemu dengan seorang jejaka. Rakan-rakannya juga menyedari perubahan sikap Nadia ini.

Nadia melalui hari-hari yang indah bersama jejaka tersebut. Kemana sahaja Nadia ingin pergi, jejaka tersebut akan membawanya dan yang paling penting, Nadia tidak perlu untuk mengeluarkan sesen pun wangnya kerana beliau di taja penuh oleh jejaka tersebut. Hidup Nadia berbunga-bunga.

Pada suatu hari, ketika Nadia dalam perjalanan ke tempat kerja, jejaka itu beliau menelefon belia. Dalam telefon jejaka tersebut mengatakan yang beliau ingin berpindah ke luar negara. Nadia yang ketika itu memandu kereta Mercedes pemberian jejaka tersebut berasa sedikit terkejut. Dalam hatinya, beliau sudah mula membayangkan bagaimana kehidupannya bakal berlangsung tanpa jejaka tersebut.

Nadia sedih. Beliau tidak menyangka bahawa jejaka itu tidak ingin membawanya turut berpindah ke luar negara. Nadia mulai tenggelam dalam emosi. Fikirannya melayang sehingga tidak sedar lampu isyarat sudah menunjukkan lampu merah. Nadia tidak memberhentikan keretanya. Sedar tak sedar, Nadia dilanggar dari bahagian kanan oleh lori kontena 18 tayar.

Kini Nadia mula menyesal. Mujur kawan-kawannya yang beliau jauhi dulu tidak meninggalkan beliau. Rakan-rakanya sering datang ke rumah beliau untuk memberikan semangat hidup. Kesan daripada kemalangan tempohari, Nadia kini bergantung kepada kerusi roda untuk bergerak. Dalam hati, Nadia menyesal, menyesal.

No comments: