MELAYU BODOH

Orang Melayu Malaysia adalah orang yang paling taksub dengan segala benda yang ada kaitan ngan Mat Saleh. Kadang kala lupa bahawa diri lahir kat felda dan ceruk-ceruk kampung. Video kat bawah ni menunjukkan kebodohan segelintir orang Melayu kita. Fanatik berlebihan adalah bodoh.


Mamat India ni datang tengok Liverpool training dengan pakai baju Man U. Dan kebanyakan penyokong Liverpool yang aku tengok dalam video ni semuanya Melayu. Perangai masing-masing langsi kemain macamlah dorang lahir kat Liverpool. Aku kesian sebenarnya kat Indian family tu. Dorang elok-elok datang nak tengok dengan aman-damai tapi Melayu kita yang bodoh ini beria-ia suruh mamat Man U ni bukak baju. Dan semua fans Liverpool ini adalah orang Malaysia dan Liverpool akan lawan Malaysia.

Ironinya apabila mereka memakai baju Liverpool dan bukannya Malaysia. Aku bukan penyokong Man U atau mana-mana kelab EPL. Takde kaitan dengan aku. Perangai mamat-mamat Melayu dalam video ni memalukan aku yang Melayu ni. Aku paling tak puas hati dengan mamat Melayu rambut panjang kat belakang tu. Semangat lebih. Lahir kat felda je padahal. Palat.

p/s - Aku orang Melayu.

5 comments:

buttERscotCH said...

kesiannya...suka hati la..nak jugak..palat!

Zaki Marsoha said...

yeahh.palat !

Abbyshah said...

esok nak pakai baju malaysia. agak-agak kena suruh bukak ke tak?

sangat bangang sebenarnya mereka-mereka ni. boleh trigger issue perkauman.

Zaki Marsoha said...

pegi ke tgk liverpool? yeah pkai bju malaysia.patriotik sket ;)

Anonymous said...

salam.

aku xkisah la die support mane2...
aku xkisah la die nak pakai baju ape...

tapi SEGELINTIR org mmg begitu perangai nya...

P/s dikatakan macha ini provoke fans liverpool dgn mencium dan mendabik logo setan merah di dada?betulkah?entah la..huhu

P/s/s Harimau Malaya tetap di hati!

-Anak Encik Hasan-