DULU KINI DAN ESOK

Orang cakap hidup ini bagaikan roda. Hari ini ada ramai kawan,esok lusa mungkin semuanya hilang. Kalau hari ini roda masih elok,esok mungkin roda sudah pancit.

Kalau hari ini kita masih friend dengan seseorang di facebook, esok lusa sedar tak sedar mungkin kita sudah di unfriend. Kalau hari ini blog sesorang masih boleh dibaca,esok lusa mungkin sudah menjadi private.

Hari ini mungkin kita boleh bergelak ketawa dengan sesorang,esok lusa kita mungkin bercakaran mengeluarkan kata-kata yang tidak enak didengar. Kalau dulu kita sering bertegur sapa,hari ini,esok atau lusa mungkin masing-masing sepi tanpa khabar berita.

Kalau dulu ilmu penuh di dada,hari ini mungkin semuanya sudah dilupakan. Kalau dulu boleh bahan member tanpa ada kesan apa-apa,sekarang semuanya mudah tersentuh hati dan jiwanya.

Dulu, hari ini dan esok mungkin tak sama. Hidup ini satu perubahan. Berubah tak salah. Tapi kenapa kita perlu berubah ke arah yang menyedihkan jika kita boleh memilih yang sebaliknya? 

p/s - Bila elaun nak masuk? Gua pokai habis dah ni.

2 comments:

Anonymous said...

kenapa manusia cepat berubah ye?

Anonymous said...

good thoughts! people tend to change.and when they do,as a friend we shouldnt turn our back on them.support them as what they were and what they have become :)