KAMBING BAWAH TEMPURUNG

Hidup kat negara orang memerlukan kita hidup bermasyarakat. Bercampur dengan seramai mungkin yang boleh. Tak perlukan satu badan yang formal untuk hidup bermasyarakat. Mungkin betul satu badan atau kelab salah satu cara untuk bermasyarakat. Tapi seberapa kerap sangatlah ahli-ahli kelab ini bertemu kalau nak dibandingkan dengan mereka yang bermasyarakat secara tak formal.

Apalah gunanya jika kau berjawatan tinggi dalam kelab jika tak pandai bercampur. Lebih selesa hidup dalam kelompok sendiri. Bercampur dengan orang ramai tak perlukan satu medium yang eksklusif. Hidup jangan jadi macam kambing. Lebih selesa hidup dalam kawanan sendiri. Spesis sendiri. Bila terpisah dari kawanan, diam membisu.

Bila kawan ramai keliling kita cakap besar tunjuk belang. Tapi bila sorang-sorang pengecut pemalu macam semua orang. Hidup ni jangan jadi hipokrit. Buat apa yang kita suka. Kalau buat satu benda kerana terpaksa dan untuk menjaga hati orang lain, apalah gunanya. Hidup kena cool. Tak boleh cepat melatah. Biarlah orang memalukan kau sekalipun, stay cool bro. Kawan kau ramai.

p/s - Daripada aku pergi meeting, baik aku pergi swimming. Boleh usha awek mandi.

1 comment:

Penduga Arus said...

dapat dosa usha awek mandi. jaga pandangan bro.